martes, 4 de abril de 2017

EL RADIOTELESCOPI MÉS GRAN DEL MÓN


Hola a tots!

Avui us porto una notícia sobre el temari que estem tractant amb la pel·lícula "Contact", l'espai exterior. Es tracta del radiotelescopi més gran que s'ha construït mai. Per aquells que no sabeu que és, un radiotelescopi és un instrument que serveix per captar ones de ràdio provinents de l'espai exterior.
Resultado de imagen de radiotelescopio chinaS'ha construït en només cinc anys a la província de Guizhou, al sud de la Xina i ja ha captat els seus primers senyals de l'espai. Té un diàmetre de 500 mestres i s'ha construït amb un pressupost S'anomena radiotelescopi FAST, per les inicials en angles de Telescopi Esfèric de Cinc-cents metres d'Obertura.

La seva missió és buscar radioemissions procedents de fonts còsmiques que es troben en llocs inabastables de l'univers i detectar possibles senyals de vida extraterrestre. Llocs inabastables com púlsars, estrelles de neutrons que giren amb gran rapidesa, i quàsars, regions que envolten a forats negres supermassius al centre de galàxies.

Segons ha informat la televisió xinesa, el radiotelescopi ha captat el senyal d'un púlsar situat a 1.352 anys llum de la Terra en un dels deu primers tests. Perquè la instal·lació estigui en ple rendiment s'haurà d'esperar uns tres anys per calibrar bé tots els seus components. L'Acadèmia de Ciències de Xina volen buscar vida extraterrestre perquè creuen que alguna civilització avançada emetrà ones de ràdio a l'espai com fa la humanitat.

Que en penseu vosaltres? Creieu que trobaran vida extraterrestre en alguna part de l'univers? Jo crec que l'espai exterior és immens i que no sabem ni una petita part del que hi ha. Aquest nous experiments els trobo molt útils, tinc curiositat de veure el que poden arribar a trobar.

Fins a la pròxima navegadors!


No hay comentarios:

Publicar un comentario