Hola a tots!
Avui us porto una notícia
sobre el temari que estem tractant amb la pel·lícula "Contact", l'espai
exterior. Es tracta del radiotelescopi més gran que s'ha construït mai.
Per aquells que no sabeu que és, un radiotelescopi és un instrument
que serveix per captar ones de ràdio provinents de
l'espai exterior.
La seva missió és buscar radioemissions procedents
de fonts còsmiques que es troben en llocs inabastables de l'univers i
detectar possibles senyals de vida extraterrestre. Llocs inabastables
com púlsars, estrelles de neutrons que giren amb gran rapidesa, i quàsars,
regions que envolten a forats negres supermassius al centre de galàxies.
Segons ha informat la
televisió xinesa, el radiotelescopi ha captat el senyal d'un púlsar situat a
1.352 anys llum de la Terra en un dels deu primers tests. Perquè la instal·lació estigui
en ple rendiment s'haurà d'esperar uns tres anys per calibrar bé tots els seus
components. L'Acadèmia de Ciències de Xina volen buscar vida extraterrestre perquè creuen
que alguna civilització avançada emetrà ones de ràdio a l'espai com fa la
humanitat.
Que en penseu vosaltres?
Creieu que trobaran vida extraterrestre en alguna part de l'univers?
Jo crec que l'espai exterior és immens i que no sabem ni una petita
part del que hi ha. Aquest nous experiments els trobo molt útils,
tinc curiositat de veure el que poden arribar a trobar.
Fins a la pròxima navegadors!
No hay comentarios:
Publicar un comentario